Tuesday, May 11, 2010

ေျခက်င္း၀တ္မ်ားအား ေတာ္လွန္ျခင္

ေျခက်င္း၀တ္မ်ားအား ေတာ္လွန္ျခင္း

 

            မ်က္ေတာင္တစ္ခ်က္ခတ္ျခင္းရဲ႕အဆံုးမွာ ျမက္ေတြအေတာင္ပံခတ္ၿပီး ပ်ံမသြားခဲ့ၾကဘူး။ ၾကက္ေျခခတ္တစ္ခုကို အမွားသေကၤတလို႔ သတ္မွတ္မယ္ဆို အသက္ေသဆံုးသူေတြရဲ႕ ေျမပံုေပၚက မွတ္တိုင္ (သို႔တည္းမဟုတ္) လက္၀ါးကပ္တိုင္ေတြက အကဲခတ္ဆံုးျဖတ္မႈေတြလား? ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာက္ေကြ႔တဲ့ျမစ္ျဖစ္ပါေစ ပင္လယ္ရွိရာေတာ့ သြားတတ္ၾကေသးတယ္ ။ သူ႔စီးဆင္းမႈအေပၚမွာ စီးစမ္း ဆင္းစမ္းလို႔ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် မေအာ္ဟစ္ခဲ့ပါဘူး။ တိမ္ေတြေရြ႕တယ္ . . . ေရြ႕တယ္ . . . ေရြ႔တယ္ . . . တစ္ခါတစ္ေလ ရပ္တန္႔ခဲ့သည့္တိုင္ ေျခေထာက္ေညာင္းတယ္လို႔ မဟစ္ေၾကြးခဲ့ပါဘူး။ (တိမ္မွာ ေျခေထာက္ပါ/မပါ တစ္ကိုယ္တည္း ျငင္းဆန္ခြင့္ေပးတယ္) ။ အေရာင္ေရာစပ္မႈ ၊ အေတာင္ပံတပ္ေပးမႈ ၊ လူကုန္ကူးမႈ ၊ ဖိနပ္မွားစီးမႈေတြဟာ သင္ႏွင့္သာသက္ဆိုင္ေၾကာင္းလို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္မယ္ (ဒီအသေရဖ်က္မႈဟာ တာ၀န္ယူျခင္း ပါရွိတယ္) ။ ဆြဲေဆာင္မႈအားေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ေရာင္းတမ္းမ၀င္တဲ့ ေၾကျငာေတြအစား ကမၼဌာန္းတရားကိုရႈမယ္။

            အဓိပၸါယ္တစ္ခုဆိုတာ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔အညီလို႔ လက္ခံထားေနသေရြ႕ေတာ့ သင္ဟာ တရားေတာ္နဲ႔မကိုက္ညီသူျဖစ္တယ္။ အတၱဆိုတာ လိအပ္သလိုေဆးေရာင္ျခယ္ထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ပါပဲ။ သင္ေတြ႔ေနသမွ်၊ၾကားေနသမွ် အဲဒါ အယူအဆမဟုတ္ဘူး။ တေျဖာင့္တည္းစီးဆင္းမယ့္ျမစ္တစ္စင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ တူးေဖာ္ေနၾကပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ သင့္မ်က္ရည္စက္မ်ား ပါ၀င္လွဴဒါန္းႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထမင္းရည္ပူစည္းမနင္းပါဘူး။ ငွက္ျဖစ္တိုင္း မပ်ံသန္းတတ္ၾကေၾကာင္းကို ပင္ဂြင္းငွက္တို႔က သက္ေသ ၊ သာဓက ျပည့္စံုစြာညႊန္းဆိုထားပါတယ္။ သင္သည္ သင့္ကိုယ္သင္ ျဖဴစင္သည္ဟု အထင္ရွိေနပါက ထိုပင္ဂြင္းငွက္တစ္ေကာင္ထံသြားၿပီး ဒိုဘီအပ္ရန္ သတိရပါ။ ကဗ်ာဆိုေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ကျပာကယာအၿပံဳးမ်ား မရွိေၾကာင္း ယထာဘူတက်စြာ ႀကံဳမွသိရပါလိမ့္မယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ သင္သည္ ၿပံဳးတတ္သူ ျဖစ္/မျဖစ္သည္ ဆိုျခင္းထက္ပိုေသာ ေထာက္ခံစာတစ္ေစာင္လိုအပ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ စာလံုးမ်ား ၊ မွင္မ်ားသာ ေပစြန္းေနေသာ စကၠဴတစ္ရြက္မျဖစ္ရန္ အထူးသတိျပဳပါ။ မိမိကိုယ္မိမိ ျမင့္သည္ထက္ျမင့္ေအာင္ ခံုးေမာက္ျပေနေသာ ေတာင္တန္းမ်ား ဒီလြင္ျပင္ေဒသမွာမရွိပါ။ ဒီေနရာသည္ လြင္ျပင္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တသမတ္တည္း ျပန္႔ျပဴးညီညြတ္ေသာ လြင္ျပင္တစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။

            အသားစားေသာႏြားမ်ား မရွိပါဆိုျခင္းထက္ ႏြားမ်ား အသားမစားပါဟုဆိုလွ်င္ သင္ျငင္းပိုင္ခြင့္ရွိသည္။ နားရြက္တိုမ်ား၏ အလိုဆႏၵအား နားရြက္ရွည္တို႔ ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ဖူးသည္။ ဟန္မေဆာင္တတ္ဟန္ေဆာင္ျခင္းပညာျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျခင္းအေပၚ လူတကာလက္ခုပ္တက္တီးၾက၏။ သူမသာ ၊ ကိုယ္အသုဘဆိုတာထက္ သူတင္ ၊ကိုယ္တင္ ရင္ခုန္သံမ်ားႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စည္း၊၀ါး နင္းၾကသည္။ ကႀကိဳးတြင္ ပန္းပန္မထားပါ။ ဆူးမရံထားပါ။ ခုနစ္လႊာကေျခသည္၏အိပ္မက္အား  ျမဴဆြယ္ျခင္းထက္ ၊ လိင္ဆက္ဆံေရးအား အသားေပးျခင္းထက္ ၊ ဖိုမ အဂၤါႏွင့္သီက်ဴးေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ထက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပိုမက္ခဲ့ေသာ ေျမစိုင္ခဲတို႔သည္ ဗီတာမင္ (လံုး၀) ခ်ိဳ႕တဲ့ေနေပသည္။ မရွိ/အရွိ တရားေတာ္မ်ားအား နားျဖင့္သက္သက္သာၾကားၿပီး ႏွလံုးမသြင္းတတ္ေသာေခြးအမ်ားထက္စာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ခ်ိဳခ်ဥ္တစ္လံုးႏွင့္ နပန္းသတ္တမ္းကစားခ်င္သည္။ သင့္ကိုယ္သင္ ျဖဴစင္သည္ဟုဆိုလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အေရာင္အစြန္း အထင္းသားရွိေသးသည္။

            ‘ဒီအရာေတြ အားလံုးၿပီးဆံုးသြားၿပီ’ တဲ့ ။ သင္ကိုယ္တိုင္ ဒီအရာေတြကို အသစ္က ျပန္စခ်င္ေနသည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ၿပီးဆံုးသြားပါလိမ့္မယ္။ ရွိ/မရွိျခင္းဟာ အပိုင္းကိန္းတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကားထဲတြင္ မ်ဥ္းေၾကာင္းတိုေလးပဲ ခံေနခဲ့တာပါ။ ေရွးထံုးကို ပယ္ခ်င္ပယ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သင္ ေစ်းသံုးမၾကြယ္ပါနဲ႔။ မည္သည့္ကိစၥမဆို အဆက္အစပ္မဲ့ျခင္းမရွိၾကပါ။ လက္ခံထားသမွ်အရာတိုင္းဟာ ခ်ိတ္ဆက္ထားေၾကာင္း သင္ကိုယ္တိုင္ ေရေလာင္းေပါင္းသင္ပါ။ တစ္ခုေလာက္ေျပာပါရေစ။ ‘ သင္ ဓားတစ္လက္ကို အစိမ္းသက္သက္ ၿမိဳခ်ရဲပါသလား ‘ ။ ကမ္းပါးတစ္ခုသာ ဆုပ္ကိုင္ထားလွ်င္ သင္၏ၿမဲၿမံျခင္းသည္ အေ၀းဆံုးသို႔ ေရာက္ရွိသြားေပလိမ့္မည္။ လြတ္လပ္ျခင္းအႏုပညာသည္ သင္မွန္းခဲ့သေလာက္ မနီးစပ္ခဲ့ပါ။ လြတ္လပ္သူမွန္သမွ်သည္ လြတ္လပ္ျခင္းကိုသာ ဆုပ္ကိုင္ထားဲပသူမ်ားျဖစ္၏။ မၿမဲျခင္းသေဘာတရားသည္ ၿမဲၿမံစြာဆုပ္ကိုင္ထားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္းနားလည္ပါ။ သင္သည္ လြတ္လပ္ေသာ  ၿမဲၿမံျခင္းကို ေရရာစြာနားလည္ပါၿပီလား။ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ပါ။ လြတ္ေျမာက္မႈကို သင္ရင္ဆိုင္ေတြ႕ခ်ိန္ လက္၀ါးကပ္တိုင္တစ္ခုက အသင့္ေစာင့္ႀကိဳေနပါလိမ့္မည္။ အေပါင္းလကၡဏာဆန္သည္။ သို႔ေသာ္ ႏႈတ္ထြက္သြားရန္လိုအပ္သည္။ ယုတ္ေလ်ာ့မႈတစ္ခုအား အေကာင္းျမင္၀ါဒီျဖင့္ ၾကည့္ျခင္း (သို႔တည္းမဟုတ္) အေကာင္းစားမ်က္မွန္တစ္လက္ႏွင့္ ေျမပံုမွတ္တိုင္အားရႈျမင္ျခင္းျဖစ္သည္။

            လႊတ္ခ်လိုက္’ ဟု က်ေနာ့္ကို ရထားႀကီးကေျပာတယ္။ ‘ဆုပ္ကိုင္ထားပါ’ လို႔ ေခ်ာက္ကမ္းပါးႀကီးက ဆိုတယ္။ ရထားတစ္စင္းထက္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးရဲ႕အစြယ္ေတြက တေဖြးေဖြးလက္လို႔။ ေခါင္းငံု႔ၿပီးလမ္းျဖတ္ကူးသူ ၊ ေခါင္းေမာ့ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ေနသူ ဆံုေတြ႔လို႔မ်ားတိုက္မိရင္ ဘယ္သူအရင္ေသမလဲ။ က်ေနာ္သည္ ကိုယ္ရည္ေသြးတတ္ေသာ သြားပြတ္တံမ်ားအား မုန္း၏။ သြားၾကားမွ အစာေဟာင္းမ်ားထုတ္ပစ္ခ်င္သည္ဟုဆိုလွ်င္ ‘ေတာက္’ တစ္ခ်က္ခတ္ၿပီး ဖေနာင့္သံုးခ်က္ေပါက္ပါ။ (လူႀကီးမင္းတို႔၏ တစ္ကိုယ္ရည္သန္႔ရွင္းမႈအား တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေပးပါသည္)။ ဟုေသာ ေၾကျငာအား ရုပ္ျမင္သံၾကားလႈိင္းမ်ားမွ မလႊင့္ပါ။ လက္ခံသူမဲ့ေနေသာအမွန္တရားသည္ မိဘမဲ့ လမ္းဆံုလမ္းခြသာျဖစ္၏။ ထိုနည္းတူလည္းေကာင္းတူစြာ အမွန္တရားအား လက္မခံေသာသူသည္ သူေတာင္းစားတစ္ေယာက္လက္ထဲမွ ခြက္တစ္လံုးနည္းတူေပ။ ယူခ်င္သည္ထက္ အေပးအကမ္းနည္းပါးျခင္းသည္ မိမိကိုယ္မိမိ အၾကမ္းဖက္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ယေန႔ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကာလတြင္ ထြန္းကားလာေသာ အၾကမ္းဖက္ယဥ္ေက်းမႈအား က်ေနာ္တို႔ ေတာ္လွန္ၾကပါစို႔ ။

 

 

(ေက်းေတာ္မ်ိဳး)                                                                            (ရိုးရာ)

www.kyaytawmyo.web.com                                  www.yoeyarpoet.co.cc