Sunday, January 31, 2010

ရင္ဘတ္ႏွစ္ခုျဖင့္ တီးေသာ စည္သံမ်ာ

ရင္ဘတ္ႏွစ္ခုျဖင့္ တီးေသာ စည္သံမ်ား


ရင္ဘတ္နံပါတ္ (၁)



ကိုယ့္မ်က္ႏွာကုိယ္ မွန္ထဲမွာျပန္ၾကည့္ေတာ့ ‘သူမ’ ကိုျမင္သည္။ ‘သူမ’ က ဆံပင္ရွည္ရွည္ေတြကို ေလထဲပင့္သက္တင္ေနပံု ဘယ္ဘက္နဲ႔ညာဘက္ပါးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီမွာ ဝင့္ဝင့္ၾကြားၾကြား ေနရာယူထားေသာ သနပ္ခါးပါးကြက္ၾကား ၊ ခ်ည္ေခ်ာထမီျဖင့္ ရာစုသစ္ထဲ ရိုးယဥ္ေနပံုက ေမွာ္ဆရာလက္ႏွင့္ထိလိုက္ေသာ စကားဝါပြင့္ေလးျဖစ္ေနျပန္သည္။ သူမကၿပံဳးျပသည္။ သူျပန္ၿပံဳးျပလိုက္မိသလား။ သူမတ္တပ္ရပ္လိုက္ေတာ့ ေတာင့္ေတာင့္ႀကီးပဲျဖစ္ေနသည္။ ဒါေပမယ့္ သူေကြးညႊတ္ေနျပန္သည္။ သူမ၏လက္ထဲမွ ဘီးကေလး၏ အသြား(အေခ်ာင္း) ေလးမ်ားျဖင့္ သူ႔ကိုယ္သူသပ္ခ်လုိက္သည္။ သူမက သူ႔ကိုၾကည့္မေနပါ။ ဒါေပမယ့္ သူမ သူ႔ကိုျမင္ေနရသည္မွာ ေသခ်ာသည္။ သူမပါးစပ္မွ ရယ္သံေလးကို သူေလထဲမွာ အေျပးအလႊားလိုက္ဖမ္းရင္း ဘယ္ဘက္ရင္အံုထဲ အတင္းဖိကပ္ထုိးသိပ္လိုက္သည္။ သူ႔ေသြးေၾကာမွ်င္ေတြထဲမွာ သူမ၏ရယ္သံ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းေလာက္ေတာ့ စီးဆင္းေနလိမ့္မည္။ ‘ေဒါက္’ ခနဲ ပစ္မွတ္ကို အထိမွာ သူတုန္ခါသြားသည္။ အလယ္ဗဟိုတည့္တည့္မွာ ဓားသြားက စိုက္ဝင္ေနသည္။ သူမက သူ႔အား မ်က္လံုးတစ္ဖက္မွိတ္ျပလိုက္သည္။ ပစ္မွတ္ဆီမွ သူဆုတ္ခြာလိုက္ေတာ့ ၾကမ္းျပင္ေပၚကို ျပဳတ္က်သည္။ အလွေမြးငါးကန္ထဲမွ ငါးကေလးမ်ား ပ်ံသန္းသြားၾကသည္။ ျပတင္းေပါက္ေဘာင္မွာ ေတးဆိုေနေသာ ငွက္ကေလး ေလထဲကူးခတ္. . . ။ သူမက ရယ္မေန ၊ ၿပံဳးမေနေတာ့ျပန္ပါ။ သူမက စႏၵရားခံုေပၚ လက္ေထာက္၍ ပါးစပ္မွ ေတးသြားတစ္ပုဒ္ကို ခပ္တိုးတိုးညည္းေနသည္။ ေခါင္းေလာင္းသံေတြ သူ႔နားထဲမွာၾကားရသည္။ သူမက သူ႔အားမ်က္ေစာင္းထိုးသည္။ ဟိုးအေဝးဆီမွ လြင့္လာေသာ စႏၵရားသံကို ၾကားလိုက္ရသည္။ ေနေရာင္ျခည္ေတြကို ဧည့္မခံေသာ အခန္းေထာင့္တစ္ေနရာေလးမွာ ပန္းအိုးေလးရွိသည္။ ပန္းေတာ့မရွိ။ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ထဲမွ ဝတ္မႈန္ေတြ လူးလာပ်ံသန္းရင္း ပန္းအိုးေလးထဲအတင္းတိုးဝင္ၾကသည္။ လက္ထဲကဓားကိုလႊတ္ခ်လိုက္တဲ့ ပန္းခ်ီကားထဲမွ သူရဲေကာင္းကို သူေငးစိုက္ၾကည့္မိသည္။ သူမကို သူမေတြ႔ရျပန္ေတာ့ပါ။ သူမက ပုဝါတစ္ခုနဲ႔ အိပ္မက္အေဟာင္းေတြကို ဒိုင္ယာရီထဲမွ သြားျပန္ထုတ္ေနသည္ ဟု ေျပာသည္။ သူ႔အားပုဝါထဲမွ စိတ္ပန္းနီရဲရဲေတာက္တစ္ပြင့္ေပးသည္။ ေႏြြရာသီျဖစ္ေနသည္။ သူမက သူ႔အား ပုဝါတစ္ခုလံုးႏွင့္ ထပ္မံဖံုးလႊမ္းလိုက္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူမအား ခ်စ္သည္။ စၾကဝဠာျပင္ပမွာ သူတဲေလးထိုးေနလိုက္သည္။




(ရင္ခြင္ရွိန္း)





ရင္ဘတ္နံပါတ္(၂)



သူမကိုခ်စ္သည္ဟု စတင္သိခဲ့ရေသာေန႔က က်ေနာ္သူမကို ပိုခ်စ္သြားခဲ့သည္။ သူမသည္ အနီေရာင္ဝတ္ရံုစမ်ားျဖင့္ လူးၾကြေတာက္လင္းေနေသာ စစ္နတ္ဘုရားမ ေအသီးနားပမာ မီးလ်ံၾကားမွာ ယိမ္းလြန္႔ကခုန္ေနခဲ့သည္။ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ မည္သည့္အရပ္တြင္ရွိေၾကာင္း က်ေနာ္သိရပါၿပီ။ သူမ၏ ပ်ားရည္ေရာင္စကားလံုးမ်ားတြင္ လူမိုက္တစ္ေယာက္၏ရာဇဝင္မ်ား ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ရသည္။ ဓား၊လွံတို႔လည္း ခ်ိဳးဖဲ့စြန္႔ပယ္ခဲ့ပါသည္။ သက္တံ့တစ္ျခမ္းလံုး ပန္းႏုေရာင္မ်ား ဖံုးလႊမ္းသြားခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္သူမကိုခ်စ္သည္။ ပန္းသီးတစ္လံုး၏ အတၳဳပၸတိတြင္ မည္သည့္သယံဇာတမ်ားမွ မပါဝင္ေၾကာင္းကို သူမသိေအာင္ ရွင္းျပပါမည္။ သူမ၏ ပါးလ်လ် အေရျပားမ်ားတြင္ က်ေနာ္ခ်စ္ေသာ စိမ္းႏုေရာင္ေသြးေၾကာမွ်င္ မ်ားရွိသည္။ 21 ရာစု၏ အရိုးသားဆံုးမ်က္ဝန္းပိုင္ရွင္အျဖစ္ သူမကို က်ေနာ္ေရြးခ်ယ္ပါသည္။ သူမထံတြင္ က်ေနာ္မသိေသာ အျဖဴေရာင္သေကၤတမ်ားရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင္း စစ္ေျမျပင္ကို က်ေနာ္စြန္႔ခဲ့သည္။ ျမားတံမ်ားကို သီကံုး ေလးကိုင္းကို အရိုးအျဖစ္သံုးၿပီး က်ေနာ့္အေရျပားကို အရြက္လုပ္မိုးကာ သူမကို ထီးအျဖစ္ကာေပးပါမည္။ သူမထံတြင္ 12 လရာသီ ေဆာင္းဥတုေလးကို က်ေနာ္ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့သည္။ ငရဲျပည္တြင္ ဆီပူအိုးမွတစ္ခါေပၚလွ်င္ တစ္ခြန္းသာေအာ္ခြင့္ရေသာ စကားတစ္ခြန္းအျဖစ္ သူမ၏အမည္ကို က်ေနာ္ရြတ္ဆိုပါမည္။ သူမ၏ ႏွင္းဆီေရာင္ပါးျပင္အတြက္ ဥယ်ာဥ္မွဴးတာဝန္ကို ေစတနာသက္သက္ျဖင့္ က်ေနာ္ယူပါမည္။ သူမၿပံဳးရယ္ျပလွ်င္ ႏွင္းဆီတို႔ ကုေဋကုဋာမက ပြင့္ေနၾကမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ေတြ႔ရွိခဲ့ေသာဧဒင္က ပိုလွေနပါလိမ့္မည္။ သနပ္ခါးေရာင္ ၿခံဳလႊာပါးတို႔ျဖင့္ က်ေနာ့္ကမာၻတစ္ျခမ္းကို သူမသိမ္းသည္။ သူမ၏မ်က္လႊာကေလးျဖတ္ခနဲ႔အဝင့္တြင္ က်န္ေနေသာကမာၻတစ္ျခမ္းကိုပါ က်ေနာ္လက္နက္ခ် လိုက္ရသည္။ သူမသည္ က်ေနာ္ပိုင္ေသာ အရာအားလံုးျဖစ္သည္။ က်ေနာ့္ကိုယ္ကို က်ေနာ္ခ်စ္သည္ထက္ က်ေနာ္သူမကိုပိုခ်စ္သည္။ သူမလက္ညွိဳးညႊန္သမွ် ပန္းအတိၿပီးေစရပါမည္။ ေနေရာင္ျခည္သည္ သူမအတြက္သာ ေႏြးေထြးေစျခင္းျဖစ္သည္ဟု က်ေနာ္စိတ္ခ်လက္ခ် ယံုၾကည္ပစ္လိုက္သည္္။ ထုိ႔ေၾကာင့္က်ေနာ္ ရူးပါသည္။ အရူးတစ္ေယာက္၏အိပ္မက္မ်ားတြင္ သူမေျခသံတိုျဖင့္ ခမ္းနားေနေပလိမ့္မည္။ ‘ . . .’ ေခၚသံဖြဖြမ်ားတြင္ ဒိုင္း ၊ လႊားတို႔ က်ိဳးပဲ့သြားရသည္။ အကာအရံကင္းမဲ့စြာ ရင္ဟင္းလင္းဖြင့္ထားလိုက္ပါသည္။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး တံခါးေခါက္ရန္မလိုပါ။ ပြဲမစခင္ကပင္ ႀကိဳးဝိုင္းတစ္ဘက္ျခမ္းမွာ အျပာေရာင္အလံကို က်ေနာ္လႊင့္ထူထားပါသည္။ ၿမိဳ႕ျပေရာင္ေတာက္ေတာက္မ်ားထဲမွ က်ေနာ့္၏ ေက်းလက္ပ်ိဳမေလးအား ရိုးရိုးသားသား ခ်စ္မိပါသည္ ။ ေသနတ္ေျပာင္းမ်ားေကြးေကာက္ ျမားက်ည္ေတာက္ကိုလည္းစြန္႔ခဲ့ၿပီ။ သူမ၏အလကၤာမ်ားျဖင့္ ေစာင္းေကာက္တို႔လည္း ခန္႔ညားေနလိမ့္မည္။ တေယာအိုအို ၊ ညပ်ိဳပ်ိဳႏွင့္ လရိပ္လည္းခ်ိဳ ၊ ၾကယ္လည္းခ်ိဳ ေတးသြားတစ္ပုဒ္ငိုေနခဲ့သည္။ ကမာၻ႔ပထမဆံုး အာကာသယာဥ္မွဴးတစ္ေယာက္ ၏ ဝင့္ၾကြားျခင္းမ်ိဳးျဖင့္ လက္ခေမာင္းခတ္ကာ ဟစ္ေၾကြးခ်င္ပါသည္ ။ ‘သူမကိုခ်စ္သည္ . . . သူမကိုခ်စ္သည္. . . သူမကိုခ်စ္သည္’ ။


(ရုိးရာ)